ZBOG VISOKIH CIJENA: Turistička sezona u Crnoj Gori lošija od prethodne
Hotelijeri smatraju da su visoke cijene, infrastrukturni radovi i nedostatak letova doprinijeli da ova sezona u Crnoj Gori bude lošija od prethodne.
Prema riječima Nikole Pejovića iz Udruženja hotela Crne Gore, ocjena za ovu sezonu nije sjajna.
„Sezona je podbacila sigurno 20 odsto, lošija je nego lani“, rekao je Pejović za Pobjedu, ističući nepripremljenost i nedovoljno prisustvo državnih zvaničnika u strategiji turizma, prenosi agencija Mina.
Podaci turističkih organizacija opština Budva, Ulcinj i Herceg Novi daju dublji uvid u trenutno stanje na primorju, a broj turista varira od grada do grada.
Apeluje se na lokalne uprave da u proces donošenja odluka uključe privredu i udruženja turističkih radnika, kako bi se što efikasnije rješavali problemi koji se javljaju tokom sezone.
Sve oči su uprte ka završnom delu sezone, sa nadom da će se pokazati da je optimizam bio opravdan.
“Špic sezone kasni, pripreme nisu obavljene, a ministra turizma Vladimira Martinovića nismo vidjeli u njegovom mandatu”, rekao je Pejović, dodavši da mnogi turistički radnici ne govore iskreno i misle da će se sve vidjeti na kraju sezone.
Prema poslednjim analizama Turističke organizacije Budve, na Budvanskoj rivijeri trenutno boravi oko 40.000 turista, od čega oko 22.000 u privatnom i 17.000 u hotelskom smeštaju, dok ostali borave u hostelima i kampovima.
„Kada se trenutna posjećenost uporedi sa istim periodom prošle godine, u hotelskom smeštaju boravi šest odsto više turista, dok u privatnom smještaju boravi oko osam odsto manje, dok je ukupan broj turista približno na istom nivou“, kazali su iz TO Budva, dodajući da, prema najavama, hotelijeri ove godine očekuju bolju turističku sezonu za nekih pet do deset procenata uprkos korekciji cijena hotelskog smeštaja, najviše do 15 odsto.
Jovan Rosić iz Udruženja privatnih pružalaca smještaja kaže, pak, da su sezonom zadovoljni.
„Vlasnici privatnog smještaja koji su članovi udruženja su zadovoljni. Nemamo uvid u brojke turističkih organizacija gradova, ali u komunikaciji sa ljudima iz udruženja, koji se ozbiljno bave turizmom, možemo zaključiti da je sezona dobra. Trenutna popunjenost je na visokom nivou i gotovo sve je rasprodato. Vlasnici koji su znatno podigli cijene nešto se više oslanjaju na ‘last minute booking’, dok je većina unaprijed rasprodala kapacitete u julu i avgustu. Špic sezone je tradicionalno dobro popunjen i imamo dobre najave za kraj avgusta i septembar“, rekao je Rosić.
Postsezona, kako je pojasnio, značajno zavisi od vremenskih prilika, ali i tu očekuju dobar rezultat, prenose agencije.