“Viaduct” pokušao zaplijeniti avion Vlade Srpske u Crnoj Gori

Naime, pored poznatih informacija da “Viaduct” želi naplatiti 110 miliona KM s kamatom koja dnevno raste za 18.000 KM ili iz budžeta BiH, ili s računa i od imovine državnih institucija, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) i Centralne banke BiH, sada se pojavljuje i vijest da je bilo i pokušaja da se zaplijeni i imovina Vlade Republike Srpske.
U priči o tome kako je slovenačka firma “Viaduct” na sumnjiv način dobila i koncesiju od Vlade Republike Srpske na rijeci Vrbas, a potom i 110 miliona KM po arbitražnoj presudi koju žele naplatiti iz budžeta Bosne i Hercegovine, iako je stvarni dužnik Vlada Republike Srpske, skoro svakodnevno se otkrivaju novi detalji.
Naime, pored poznatih informacija da “Viaduct” želi naplatiti 110 miliona KM s kamatom koja dnevno raste za 18.000 KM ili iz budžeta BiH, ili s računa i od imovine državnih institucija, Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) i Centralne banke BiH, sada se pojavljuje i vijest da je bilo i pokušaja da se zaplijeni i imovina Vlade Republike Srpske.
Uputili zahtjev Crnoj Gori
Konkretnije, advokati Viaducta su krajem prošle godine pokrenuli izvršni postupak protiv Bosne i Hercegovine pred Privrednim sudom Crne Gore, za izvršenje popisa, procjene i prodaje pokretnih stvari izvršnog dužnika i to stranog aviona oznake 525C, proizvođača Textron Aviation Cessna, u vlasništvu Vlade Republike Srpske, koji se u trenutku podnošenja prijedloga nalazio na teritoriji Crne Gore.
Ova informacija je sadržana u odgovoru Pravobranilaštva BiH na brojna pitanja o dugu Viaductu koja je postavio Albin Muslić, poslanik SDP-a u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH.
“Prijedlog je odbijen, budući da arbitražna odluka koja je bila izvršni naslov, nije priznata na teritoriji Crne Gore”, stoji u odgovoru Pravobranilaštva BiH poslaniku Albinu Musliću.
Ovo je veoma važan podatak koji govori o tome da advokati “Viaducta” itekako znaju ko je istinski dužnik po arbitražnoj presudi i da su priliku u tome da je naplate vidjeli u pljenidbi aviona Vlade Republike Srpske.
Međutim, ovaj pokušaj se može tumačiti i prividnim ili svojevrsnim trikom, jer nejasno je zbog čega su advokati Viaducta izvršenje presude nad avionom Vlade RS tražili u trenutku dok je taj avion vjerovatno bio privremeno u Crnoj Gori.
Zašto nije traženo izvršenje za avion u Banjaluci
Zašto nisu tražili izvršenje presude u Banjaluci jer je Osnovni sud u tom gradu priznao arbitražnu presudu iz Vašingtona i pokrenuo izvršni postupak kad je u pitanju imovina Centralne banke BiH.
Ako su advokati Viaducta htjeli plijeniti imovinu Vlade RS u Crnoj Gori, znači li ovo da su mogli izvršni postupak protiv Vlade RS pokrenuti i direktno u Republici Srpskoj i naplatiti svoja potraživanja?
Istovremeno, ukazuje i na spregu vlasti u Republici Srpskoj i Viaducta da se ne plijeni imovina Vlade RS, a za to, pokazuje pokušaj u Crnoj Gori, očigledno postoji mogućnost.
(Raport)
