Šta kada uočite NELOGIČNOSTI NA RAČUNU ZA STRUJU?
Banjalučani, koji se griju na struju, najčešće koriste noć i vikende da zagriju prostorije, jer je tada niža dnevna tarifa, u narodu poznatiji kao period “jeftine struje”. Međutim, neki su primjetili nelogičnosti na dostavljenim računima zbog čega se se obratili “Elektrokrajini”.
Kako za Srpskainfo priča sagovornik, slučajno je primjetio da u toku noći sat obračunava potrošnju skupe, umjesto jeftine struje. Zato je prije više od mjesec dana poslao imejl “Elektrokrajini” i prijavio da ima problem.
– Dobio sam šture odgovore, rekli su mi da budem strpljiv, da će ekipe izaći na teren. Još ih čekam da dođu i da se na licu mjesta uvjere o čemu pričam. Kada sam rekao da ću se obratiti medijima, poslali su mi neki broj na koji mogu da provjerim da li je ekipa bila na terenu. Na tom broju su mi kratko rekli da se nemam kome žaliti i da moram da pišem svakodnevno, da se neko smiluje i izađe na teren – kaže on Srpskainfo.
U slučaju da je ekipa i bila na terenu i provjerila brojilo, on nije dobio nikavu povratnu infortmaciju, niti je primjetio da je problem riješen, jer svakodnevno provjevara stanje na satu.
Prema njegovim riječima, zanimljivo je da vikendom nema problema u obračunu, već samo radnim danima. Objašnjava da je nelogičnosti uočio dok je pratio stanje na satu.
– Obzirom da trošim veliku količinu struje, tokom vikenda se nakupi oko 600 kilovat časova jeftine struje i oni u tome nisu vidjeli nikakav problem. Dobio sam račun koji ću, naravno, da platim, a ne znam da li će biti korekcije cijene, ako se utvrdili da postoji neki kvar. Nije problem u novcu, nego želim da upozorim sugrađane da obrate pažnju na brojila, jer možda nisam jedini koji ima ovaj problem – ističe naš sagovornik.
Iz “Elektrokrajine” odgovaraju da, ukoliko je kupcu potrošnja obračunata po pogrešnoj dnevnoj tarifi, onda je najvjerovatnije riječ o kvaru uklopnog sata na mjernom mjestu.
– Kupac treba da se obrati svom snabdjevaču koji mu ispostavlja mjesečne račune. Ako je riječ o domaćinstvu, onda upućuje prigovor Direkciji za javno snabdijevanje kupaca ‘Elektroprivrede RS’ na imejl [email protected], putem besplatne info linije 0800 50 120 ili lično na šalter uslužnog centra. Snabdjevač će prigovor kupca dostaviti distributeru čiji radnici izlaze na lice mjesta radi kontrole stanja. Ukoliko se ispostavi da je prigovor kupca opravdan, snabdjevač će kupcu korigovati račun za električnu energiju – pojašnjavaju iz “Elektrokrajine” za Srpskainfo.
Poručuju da kupac sa dvotarifnim brojilom provjeru ispravnosti obračuna može vidjeti direktnom provjerom potrošnje na svom brojilu u toku određenog perioda, naprimjer tokom noći i u dane vikenda kada je niža dnevna tarifa. Na sajtu “Elektrokrajine” nalazi se uputstvo za samostalno očitanje brojila.
– U vezi svih prigovora i nedoumica u vezi sa obračunatom potrošnjom, kupac treba da se javi svom snabdjevaču koji mu ispostavlja mjesečne račune. U gornjem desnom uglu računa su navedeni svi kontakti za prigovore i reklamacije – naglašavaju iz “Elektrokrajine”.