RADE GA MNOGI IZ BiH Ovo je najopasniji posao u Njemačkoj, svakih pet dana pogine jedan radnik
Posao na njemačkim gradilištima, na kojima su zaposleni i mnogi građani Bosne i Hercegovine, još uvijek je opasan. Kako navode njemački mediji, 75 radnika poginulo je na gradilištima 2023. godine. To je vidljivo iz preliminarnih brojki.
Godinu dana ranije, dakle 2022, na građevini su poginule 74 osobe. Ukupno je graditeljsko strukovno udruženje tada zabilježilo gotovo 100.000 nesreća na radu. Njemački mediji pišu kako svakih pet dana pogine jedan radnik na gradilištu, prenosi N1.
“Nikada ne možete biti previše oprezni kada radite u građevinarstvu. Sve iznad tri metra potencijalno je kobno. Padovi povezani s ljestvama uzrok su broj jedan nesreća”, navodi stručnjak iz ovog sektora.
Stopa nesreća na gradilištima je 45,5 na 1.000 radnika godišnje. To znači: u prosjeku od 1.000 radnika nesreću doživi njih gotovo 50. U metaloprerađivačkoj industriji je ta stopa tek otprilike upola manja i iznosi 22. Radnici u metaloprerađivačkoj industriji stoga rade mnogo sigurnije, navode njemački mediji.
Stručnjak ističe zaobilaženje pravila u području zaštite na radu zbog rokova. Umjesto planiranja, ljudi vole improvizirati zbog čega su se dogodile mnogobrojne nesreće na radu.
Navodi i kako je na gradilištu problem i jezička barijera, odnosno strani radnici ponekad ne razumiju upute. Osim toga, odnos prema bezbjednosnim zahtjevima u drugim zemljama su opušteniji.
U osnovi, zaštita na radu u Njemačkoj je značajno napredovala u posljednjih nekoliko decenija. Učestalost nesreća od 2010. pala je za 32 posto, a od 1990. za čak 63 posto.
Kako prenosi Fenix magazin, njemački mediji stoga podsjećaju na tragičnu smrt nekoliko radnika na gradilištu prošle godine u Hamburgu.
Petorica građevinskih radnika pala su sa skele i poginula krajem oktobra na velikom gradilištu trgovačkog centra.
Bila je to najteža industrijska nesreća na gradilištu u protekloj nekoliko godini.
Tragediju još uvijek istražuje Državno tužilaštvo – sumnja na ubistvo iz nehaja. Skela s koje su pali radnici možda jednostavno nije projektovana za težinu koja je na njoj bila ili je neko jednostavno zaboravio vijak u skelu pričvrstiti.