“Provjerite cijene prije popusta” Ovako u praksi izgleda “CRNI PETAK”, evo zašto neki trgovci neće da budu dio potrošačkog praznika
Banjalučki trgovci oblijepili su izloge oznakama za sniženja povodom potrošačkog praznika “Crni petak”. Popusti uglavnom kreću od sutra, mada su neki organizovali popuste cijelu sedmicu koju su nazvali “Crna sedmica”.
Potrošači uglavnom ulaze i raspituju se za cijene, gužvi nema. Očekujemo gužvu u petak veče i za dane vikenda. Tada kupci imaju vremena i uglavnom dođu informisani jer su već provjerili onlajn kakvi su popusti u pitanju – kažu u jednom tržnom centru.
Trgovci tvrde da su cijene zaista snizili, dok predstavnici za zaštitu prava potrošača apeluju na građane da širom otvore oči, da prvo provjere koje su bile redovne cijene prije popusta, odnosno da ne nasjedaju na marketinške trikove.
Označeni popusti su u prosjeku oko 20 odsto. Tamo gdje su istaknuti veći popusti, odnosno preko 30 odsto, uglavnom se radi o sniženju jednog ili dva proizvoda koji su ostali neprodati.
Mada, ima i poneka radnja koja uopšte ne učestvuje u sniženjima. – Mi nikada nemamo sniženja. Nama su cijene uvijek redovne i kupci često dolaze da kupe kod nas jer se uvjere da u drugim radnjama isti proizvod na sniženju bude po našoj redovnoj cijeni – kaže za Srpskainfo trrgovkinja u jednoj radnji dječje obuće.
Tradicija potrošačkog praznika pod nazivom “Blek Frajdej”, odnosno “Crni petak“, nastala je u Sjedinjenim Američkim Državama, a obilježava se posljednji petak u novembru, odnosno dan poslije Dana zahvalnosti.