Prosječna starost vozila u  Republici Srpskoj procijenjena je na 15 godina, te takvi automobili mogu predstavljati “bombu” na putu, a prema statističkim podacima registrovano je 59,7 odsto takvih vozila.

Ovakvim vozilima, iako prođu tehnički pregled, prema riječima stručnjak, iznenada može da otkaže važan dio i da posljedice budu kobne.

Međutim, nije sve tako crno, jer i na novom autu može da ode neki dio i s toga je najbitnjje kako se auto održava.

Ipak, ni pojedine zemlje Evropske unije  se ne mogu pohvaliti mladim voznim parkom.

U razgovoru sa rukovodiocem Odsjeka za koordinaciju, planiranje i statistiku Agencije za bezbjednost saobraćaja Republike Srpske Milanom Ilićem dobili smo podatak da je, prema istraživanju Evropskog udruženja proizvođača vozila, Grčka na vrhu liste sa 18 godina starosti vozila.

-Prosjek Evropske unije je 12,3 godine starosti vozila. Jedna od zemalja koja je najbolja po tom pitanju je Luksemburg gdje je prosječna starost vozila 7,9 godina. Kada je u pitanju Republika Srpska u 2023. Godina, prosječna starost vozila bila je 18 godina – kazao je Ilić.

Prema statističkim podacima u Republici Srpskoj, u prvom tromjesečju, registrovano je blizu 60 odsto vozila starosti 15 godina, što je ne udaljava od zemalja svijeta i regiona.

Ilić je naveo da bi bilo poželjno da se za starija vozila uvedu češći tehnički pregledi.

-U koliko se pokrene to pitanje, bio bih zagovornik da sva vozila, starija od 18 godina dva puta godišnje idu na redovan tehnički pregled, ali da iznos tog tehničkog pregleda ne prelazi iznos sadašnjeg koji važi za godinu dana. Na taj način smanjili bismo mogućnost otkazivanja nekog sistema u samom vozilu i spasili ono što je najbitnije – naše živote – zaključio je Ilić.

Prema podacima iz Policijske uprave Banjaluka u prvih sedam mjeseci ove godine, prilikom kontrole učesnika u saobraćaju 58 vozila upućeno je na vanredni tehnički pregled.

–  U vremenskom periodu od 01.01. – 31.07.2024. godine izrečeno je 146 prekršajnih naloga vozačima za počinjene prekršaje kada su u saobraćaju upravljali sa tehnički neispravnim vozilom – naveli su iz policije.

Dodali su da je zbog veće tehničke neipravnosti vozila u pomenutom periodu 2024. godine isključena su 43 vozila.

– Policijska uprava Banjaluka pored preventivnog rada, učestvovanja u raznim kampanjama i stalnog pojačanog prisustva policijskih službenika na terenu sprovodi i represivne mjere u vidu planskih akcija pojačane kontrole učesnika u saobraćaju sa akcentom na kontrolu tehničke ispravnosti vozila – naveli su iz policije.

Ističu da, u skladu sa planom rada, Policijska uprava Banjaluka će i u narednom periodu sprovoditi akcije pojačane kontrole učesnika u saobraćaju sa akcentom na kontrolu tehničke ispravnosti vozila, te aktivno učestovavati u realzaciji kampanja koje organizuje Ministarstvo unutrašnjih poslova i drugi subjekti bezbjednosti saobraćaja, a sve u cilju poboljšanja stanja bezbjednosti saobraćaja.