Pojedini građani Republike Srpske, zapravo ne tako mali broj njih, u posljednje se vrijeme susreću s problemom da, ukoliko doktoru dođu u prvih nekoliko dana mjeseca, nemaju osiguranje iako je poslodavac doprinose uplatio.

Građani s kojim smo razgovarali o ovom problemu nisu htjeli pred kamere kako ne bi javno izlagali svoje poslodavce, od kojih je većina doprinose uplatila na vrijeme.

S ovim problemom se susreću i zdravstveni radnici na Univerzitetskom kliničkom centru Republike Srpske. Ovi slučajevi su, kaže Aleksandra Tadić, medicinska sestra u Urgentnom centru, sve češći, ali ipak, svakog pacijenta koji je došao su primili, uredno zbrinuli i nisu nikoga vratili.

“S tim što imaju obavezu da nam u narednih nekoliko dana dostave dokumentaciju i dokaz da su osigurani, s tim što mi to možemo pratiti i u sistemu. Ono što smo primjetili jeste to da vjerovatno nisu dovoljno brzo ažurirane informacije pa se dese ti procjepi u roku od par dana međutim sve to poslije bude riješeno i niko ne bude vraćen“, kaže medicinska sestra u Urgentnom centru Univerzitetskog kliničkog centra Republike Srpske Aleksandra Tadić.

Šta piše u Apelaciji Ustavnom sudu BiH?

Ovakve situacije su se dešavale i u Domu zdravlja u Bijeljini. Kažu da u tim slučajevima zdravstveni radnici mogu provjeriti osiguranje u integrisanom zdravstvenom programu koji je povezan sa Poreskom upravom. U tim situacijama, kažu, savjetuju da ako stanje nije hitno da provjere za dan, dva da li imaju uplaćeno osiguranje.

“Za pacijente kod kojih se radi o hitnim stanjima, njih preuzima služba Hitne pomoći i takvim pacijentima neće biti naplaćeni pregledi i navedene usluge, međutim ako se radi o terapiji, oni ne mogu da realizuju svoju terapiju sve dok to osiguranje ne bude nama vidljivo u programu da je uplaćeno“, rekla je doktor porodične medicine u Domu zdravlja Bijeljina Bojana Paleksić Dokić.