POSTOJE PREDUSLOVI ZA POJEFTINJENJE Grad Banjaluka traži niže cijene javnog prevoza
Gradski menadžer kaže da je realno da dođe do korekcije cijena.
Na sastanku sa predstavnicima prevozničkih preduzeća, koji je planiran za narednu sedmicu, razmotrićemo sve elemente na osnovu čega ćemo donijeti odluku o korekciji cijena karata.
Rekao je ovo gradski menadžer Bojan Kresojević za “Glas Srpske” te dodao da je prosječna cijena goriva na benzinskim pumpama niža od 2,56 KM, što je ključni preduslov za pojeftinjenje karata.
– Mi smo već održali jedan sastanak sa prevoznicima, a drugi će biti već u narednoj sedmici. Neophodno je da analiziramo sve aspekte i da vidimo šta je realno u skladu sa ugovorenim uslovima. Između ostalog, to je niža cijena goriva te vremenski period. Naš stav je da cijena bude što povoljnija, a sagledaćemo realno koji su to uslovi – rekao je Kresojević.
Kako kaže, rano je bilo šta prognozirati, ali je realno da dođe do korekcije cijena.
– Ugovor koji smo naslijedili nije jasno definisala prošla gradska administracija, tako da nisu svi ključevi u našim rukama. Ostalo je da razgovaramo sa prevoznicima i definišemo sve elemente. Naš je stav da treba doći do pojeftinjenja, ali potrebno je i da javnost bude informisana. Nakon sastanka sa prevoznicima vidjećemo da li su ispunjeni svi uslovi i na koji način će ići novo definisanje cijena – kazao je Kresojević, naglasivši da su dobre subvencionisane cijene karata za pojedine kategorije stanovnika koje je uveo gradonačelnik Draško Stanivuković.
Kresojević je naglasio da će od iduće godine svi penzioneri imati besplatan gradski prevoz.
Predsjednik Skupštine Udruženja saobraćaja i veza pri Privrednoj komori Republike Srpske Dejan Mijić rekao je za “Glas Srpske” da je stvoren prvi i vrlo važan preduslov za jeftinije karate, a to je da je cijena goriva niža od 2,56 KM. Ipak, dodaje da će se nakon sastanka predstavnika Gradske uprave i prevoznika znati mnogo više. Prema njegovim riječima, ako se nastavi ovakav trend, trebalo bi u narednom periodu da dođe do korekcije cijene.
– I nama bi bilo drago da cijene goriva budu još niže. Ima tu puno činilaca koji određuju cijenu koštanja. Postoji formula koju grad zajedno sa prevoznicima primjenjuje i na osnovu toga će se formirati cijena. Ključ sniženja cijena karata, a povećanja prihoda prevoznicima zavisi koliko budemo zarađivali. To činimo kroz naplatu karata ili kroz određene subvencije – rekao je Mijić.
Milica Tatić iz naselja Starčevica nada se jeftinijim kartama.
– Najčešće kupujem dnevnu kartu koja je 2,30 KM, a s obzirom na to da je cijena goriva sada povoljnija, vjerujem da će imati razumijevanje, posebno za penzionere – rekla je Tatićeva.
Problemi
Dejan Mijić naglašava da prevoznike muče problemi kako da zadrže radnike, koji nakon naučenog zanata odlaze u inostranstvo.
– Već imamo problem manjka vozača. Pokušavamo na sve načina da povećamo plate radnicima. Primanja vozača sa toplim obrokom i prevozom su oko 1.200 KM u prosjeku u grani saobraćaja i veza u Srpskoj. To je opet nedovoljno da se ljudi zadrže, jer su plate u inostranstvu puno veće – kazao je Mijić