Partije u bitku za glasove kreću iz Banjaluke
– Počinjemo već danas u sedam časova lijepljenjem prvog plakata u Banjaluci. Moramo da počnemo na vrijeme jer nam je Banjaluka, ali i cijela Srpska prioritet. Veliko otvaranje kampanje biće ozvaničeno takođe danas i to na tvrđavi Kastel, a biće prisutni svi naši kandidati za načelnike i gradonačelnike, ali i odbornike u lokalnim parlamentima – kazao je “Glasu Srpske” Kovačević.
Cilj SNSD-a je, navodi, pobjeda u svim lokalnim zajednicama širom Srpske te najmanje tri načelničke pozicije u FBiH, ali i rekordan broj odborničkih mandata.
Ujedinjena Srpska za razliku od većine drugih partija početak izborne kampanje ozvaničiće danas u Brčkom, a završiti u Bijeljini.
– Krećemo iz Distrikta Brčko jer smatramo da je to jedna od ključnih tačaka vezanih za stabilnost BiH i Republike Srpske. U Brčkom treba više da budemo prisutni jer je to po arbitražnoj odluci zajedničko vlasništvo. Dakle ta teritorija je i Republika Srpska i FBiH. Imamo pravo da budemo tamo onoliko koliko možemo, a činjenica je da možemo više – kazao je “Glasu” lider US Nenad Stevandić.
DEMOS zvanično kampanju počinje iz Doboja na tvrđavi u tom gradu, a završava na Palama.
– Cilj nam je da naši kandidati za načelnike odnesu pobjedu u Palama i Driniću, ali i da osvojimo 103 odbornička mjesta u parlamentima širom Srpske, uključujući i tri u Banjaluci – rekao je “Glasu” generalni sekretar DEMOS-a Boran Bosančić.
DNS se takođe odlučio da starta iz Banjaluke, dok se još ne zna gdje će biti održana završna tribina.
– U fokusu kampanje biće svakodnevne potrebe građana, kvalitet života i sve ono što muči naše ljude na lokalu. Vjerujemo da ćemo građanima ponuditi rješenja tih problema – kazao je “Glasu” predsjednik DNS-a Nenad Nešić.
Predizbornu kampanju iz Banjaluke počinje i SDS i to sa Trga Krajine.
– Za nas su ovogodišnji lokalni izbori drugačiji nego što su ikada bili, s obzirom da smo sankcionisana stranka kojoj je ukinut tekući račun. Dakle, predizborna kampanja biće potpuno drugačija, idemo na direktni kontakt sa ljudima i nudićemo im programe koji su specifični za svaku lokalnu zajednicu u Srpskoj – naveo je prvi čovjek SDS-a Milan Miličević i dodao da se SDS adaptirao na sve okolnosti kojima su bili izloženi, podsjećajući da su osnovali i SDS – Volja naroda sa kojom izlaze na izbore.
I PDP kreće iz najvećeg grada Srpske i to, kao i SDS, sa Trga Krajine.
– Ne znamo još uvijek termin završne tribine kao ni gdje će ona biti održana. To ćemo naknadno odrediti. Zalagaćemo se u kampanji za razvoj i napredak svih lokalnih zajednica u Srpskoj, ali i ponuditi najbolje kandidate za gradonačelnike i načelnike te odbornike koji mogu da sprovedu takve politike – kazao je “Glasu” šef izbornog štaba PDP-a Nenad Vuković i dodao da će nastojati objasniti građanima da nisu svi isti te da je to, kako je naveo, razlog da glasaju za PDP.
Predsjednica Centralne izborne komisije (CIK) BiH Irena Hadžiabdić juče je navela da je u Centralni birački spisak zaključno sa 22. avgustom upisano 3.400.204 birača, od kojih je 44.789 registrovano da glasaju izvan BiH.
Navela je i da proces štampanja glasačkih listića teče u skladu sa planiranim rokovima pod nadzorom službenika CIK-a u kompaniji “CPA” na dvije lokacije u Kalesiji i Gračanici.
Navela je i da se sredstva za finansiranje izborne kampanje primaju i troše isključivo putem posebnog računa za finansiranje troškova izborne kampanje, o čemu su politički subjekti prvi put dužni da podnesu izvještaj tri dana pred izbore. Hadžiabdićeva je naglasila da će CIK te izvještaje predstaviti javnosti tri dana nakon izbora.
Iz CIK-a BiH saopštili su da izborna kampanja traje do 5. oktobra u sedam časova ujutru kada će početi izborna tišina. Predsjednica CIK-a Irena Hadžiabdić rekla je da u toku 30 dana, koliko traje izborna kampanja, politički subjekti na zakonom utvrđen način upoznaju birače i javnost o svojim programima i kandidatima za lokalne izbore.
Navela je i da su stranke dužne obezbijediti ravnopravnu promociju kandidata oba pola u izbornoj kampanji.
U kampanji je zabranjeno uklanjati, prekrivati, oštećivati ili mijenjati štampane oglase, postere i druge materijale, a zabranjeno je i isticanje, štampanje i rasturanje izbornih materijala u kojima se žene i muškarci predstavljaju na stereotipan ili ponižavajući način.