Operativno-komunikativni centar Banja Luka 121 sastavni je dio Odsjeka za poslove civilne zaštite i PTVSJ grada Banja Luka, koji će funkcionisati kao centar iz kojeg će se moći upravljati vanrednim i drugim kriznim situacijama – u slučaju zemljotresa, elementarnih nepogoda ili bilo koje druge nesreće, izjavio je šef Odsjeka za poslove civilne zaštite i PTVSJ grada Banja Luka, Dragan Babić.

– S obzirom na to da smo u prethodnom periodu imali dosta elementarnih nepogoda i vanrednih situacija, uvidjeli smo koliko je važno imati prostor koji je savremeno opremljen i moderan, iz kojeg se može adekvatno odgovoriti na sve izazove koji se nađu pred Civilnom zaštitom i gradom Banja Luka. Pored osnovne funkcije – upravljanja krizom, cilj i razlog osnivanja Operativno-komunikativnog centra jeste bolja komunikacija na relaciji Grad–građani, odnosno građani–Grad, gdje bi građani pozivom na broj 121 mogli dobiti sve informacije koje ih interesuju u vezi s gradom Banja Luka, posebno one koje se odnose na infrastrukturu, naveo je Babić.

Građani će u slučaju bilo kakvog izazova s kojim se suočavaju, prije svega kada je riječ o komunalnoj infrastrukturi, moći prijaviti problem Operativno-komunikativnom centru. On će prijavu zaprimiti, evidentirati i proslijediti nadležnom odjeljenju ili organizacionoj jedinici grada na dalje postupanje, pojašnjava šef OKC-a, Gavrilo Kerkez.

– Obaveza organizacione jedinice biće da pošalje povratnu informaciju zaposlenima u OKC-u, koji će potom tu informaciju proslijediti građanima koji su je prijavili. Cilj osnivanja centra je i bolja komunikacija s medijima, naročito u vrijeme vanrednih situacija i elementarnih nepogoda, kao i prikupljanje važnih podataka i informacija za sistem zaštite i spašavanja na teritoriji grada, dodaje Kerkez.

Operativno-komunikativni centar funkcionisaće po modernim principima i uz korišćenje naprednih tehnologija, što do sada nije bio slučaj, jer Banja Luka nije imala ovakav centar.

– Po prvi put ulazimo u novu sferu digitalizacije Odsjeka za poslove civilne zaštite i PTVSJ grada Banja Luka, ali i Gradske uprave. Kao uzore prilikom stvaranja ove ideje uzimali smo zapadne zemlje, u kojima ovakvi sistemi već dugo uspješno funkcionišu, rekao je Babić.

Građani će pozivom na broj 121 moći prijaviti bilo kakav komunalni problem s kojim se suočavaju, a u planu je i uspostavljanje drugih kanala komunikacije – putem internet stranice OKC-a, mobilnih aplikacija i SMS brzih poruka, ističe Kerkez.

– Želimo omogućiti što više opcija građanima da nam se obrate. Povratne informacije dobijali bi najčešće istim putem kojim su i poslali upit. Opšte informacije biće dostupne svima, putem sajta grada, posebnog sajta OKC-a i mobilne aplikacije, koja će omogućiti primanje notifikacija i obavještenja u realnom vremenu, dodaje Kerkez.