Meta, matična kompanija društvenih mreža Facebook i Instagram, najavila je nove promjene koje uključuju uvođenje reklama koje se ne mogu preskočiti, ali samo u određenim situacijama.

Ove promjene će se odnositi na korisnike u Evropskoj uniji koji odaberu opciju sa manje personalizovanim reklamama u svojim fidovima.

Podaci koji se koriste u ovoj opciji obuhvataju minimalne informacije, poput godina, lokacije, pola korisnika, te načina na koji korisnik komunicira sa reklamama. Meta ističe da će ovakav pristup omogućiti brendovima da dostignu širu publiku, unutar okruženja s ograničenim pristupom podacima. Ova promjena dolazi kao odgovor na sve strože zahtjeve evropskih regulatora, koje Meta nastoji uskladiti.

Korisnici će takođe imati mogućnost odabrati između personalizovanih i manje personalizovanih reklama, ili čak da se pretplate na opciju bez reklama. Cijena pretplate bez reklama biće smanjena za 40 odsto, čime Meta dodatno motiviše korisnike da sami odluče kako žele koristiti ove platforme.

Meta je naglasila da su ove izmjene nužne kako bi odgovorili na sve strože regulative EU, iako tvrde da su personalizovane reklame daleko efikasnije za korisnike i oglašivače. Naime, personalizovane reklame omogućavaju brendovima i proizvodima da bolje dođu do ciljane publike, čime se povećavaju prihodi za kompaniju.

Prema riječima predstavnika Mete, iako nastoje uskladiti svoje poslovanje sa zahtjevima Evropske unije, i dalje se suočavaju s dodatnim regulatornim izazovima koji, kako kažu, premašuju zakonske okvire, prenosi Avaz.