Nesavjesni pojedinci okretanjem znaka STOP zadaju muke vozačima
Banjalučane su ovih dana zbunila dva znaka stop sa dvije strane raskrsnice te postavljaju pitanje ko ovdje ima prednost, dok iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve ističu da nesavjesni pojedinci okreću znak, te se stvara zbunjenost među vozačima.
Kako kažu, već mjesecima stoje dva znaka stop sa dvije strane raskrsnice.
“Ovakva saobraćajna signalizacija nalazi se kod ‘Mog marketa’, na raskrsnici ulica Majke Knežopoljke i Novice Cerovića, te se ne zna da li prednost ima vozilo iz Ulice Majke Knežopoljke ili iz Ulice Novice Cerovića”, kazali su oni te dodali da bi nadležni trebalo da reaguju da se ne bi desio veći problem.
Sa druge strane, iz Odjeljenja za saobraćaj i puteve ističu za “Nezavisne novine” da je u Ulici Majke Knežopoljke, neposredno prije ukrštanja sa Ulicom Novice Cerovića, zbog bolje uočljivosti, saobraćajnog znaka obavezno zaustavljanje, ovaj znak dodatno je postavljen i sa lijeve strane.
“Sve to urađeno je kako bi se učesnicima u saobraćaju dodatno stavilo do znanja da su dužni da propuste vozila koja se kreću Ulicom Novice Cerovića”, objasnili su oni.
Dodaju da se mogu dodatno postaviti saobraćajni znakovi i sa lijeve strane, ukoliko postoji bojazan da ih učesnici u saobraćaju neće na vrijeme uočiti, a isto je primijenjeno i na mnogim raskrsnicama u gradu, što je u skladu sa Pravilnikom o saobraćajnim znakovima i signalizaciji na putevima, načinu obilježavanja radova i prepreka na putu i znakovima koje učesnicima u saobraćaju daje ovlašteno lice.
“Nažalost, neodgovorni pojedinci često okrenu predmetni saobraćajni znak, čime se učesnici u saobraćaju dovode u zabludu. Izvođač radova na redovnom održavanju vertikalne saobraćajne signalizacije kontinuirano vrši obilazak i otklanja sve uočene nedostatke”, rekli su oni.
Nikola Ćopić, inženjer za bezbjednost saobraćaja, potvrdio je za “Nezavisne novine” da, prema važećem Pravilniku o saobraćajnoj signalizaciji, nije moguće postaviti znak samo sa lijeve strane, nego je moguće znak koji se postavlja sa desne strane, ponoviti i na lijevoj strani ili iznad kolovoza zbog bolje uočljivosti.
“Obično se ovakvom izvođenju signalizacije sa obje strane kolovoza pribjegava na auto-putevima, zbog bolje uočljivosti znakova odnosno kada znakove nije moguće pravovremeno uočiti zbog teškog teretnog programa na ovim putevima”, pojasnio je Ćopić, te je dodao da ovaj vid rješenja nije uobičajen za lokalne puteve i ulice u naselju, ali ako postoji opravdan razlog za ponavljanje znaka, moguće ga je izvesti na ovaj način.
“Pojedince koji okreću znakove treba kažnjavati. Nije mi jesno šta nekome treba da bude u glavi da dođe i okrene znak”, rekao je on.