NA BANJALUČKIM ULICAMA PONOVO ELEKTRIČNI TROTINETI, ovog puta registrovani
U Banjaluku je došlo 200 električnih trotineta koji nisu imali identifikacione naljepnice, registraciju zbog kojih je običan narod dobijao kazne. Došli su preko noći zbog turnira Srpska open, a preko noći su i otišli, zbog žalbi, a i kazni.
Prema Zakonu o bezbjednosti saobraćaja Republike Srpske, svako ko vozi trotinet koji nema identifikacionu naljepnicu i nije registrovan dobiće kaznu od 100 do 300 KM. Osim naljepnice i registracije, oni koji voze električni trotinet, moraju imati kacigu.
Zbog svega toga, policija je i kažnjavala one koji su vozili iznajmljene trotinete, i njih više od 30 dobilo je kaznu. Kompanija koja je i dovela trotinete u Banjaluku sve kazne je platila.
Aleksandar Knežić, menadžer operacija u kompaniji “BinBin” za Srpskainfo je istakao da su završili sve što se tiče registracije za električne trotinete. Ne zna još, da li će se uspjeti sve završiti danas zbog administrativnih problema.
– Ne znamo da li će biti vremena da ih izbacimo fizički sve na ulice. Što se tiče same papirološke procedure, 90 odsto posla urađeno je još prošle sedmice. Uslovljeni smo bili neradnim danima, i danas je opet neradni dan što nas usporava u tom segmentu da završimo posao do kraja. Mi smo završili sve što se nas tiče – istakao je Knežić.
Knežić ističe da je komplikovan proces izbacivanja trotineta opet na ulice zbog samog softvera.
– Mi kada stavljamo u auto same trotinete, moramo ih kroz sam softver prebaciti u vozilo pa na stanice i trenutno ne znam hoćemo li fizički uspjeti da završimo taj dio posla. Svi trotineti biće na ulicama tokom ove sedmice. Dolazi nam još 100 trotineta minimalno – rekao je Knežić.
U saradnji sa Gradom i Agencijom za bezbjednost, napraviće edukaciju o pravilnom i bezbjednom korištenju električnih trotineta. Knežić je objasnio i problem kaciga, odnosno, zašto oni ne mogu da stave kacige za građane.
– Najmanji problem je tu kupiti fizički kacige i staviti ih na iznajmljivanje uz trotinete. Problem je i same veličine jer ne postoji univerzalna veličina kacige. Nema prostora da se stavi sama kaciga uz trotinet. Sa druge strane, drugi problem je higijena, jer nije u redu da 10 ljudi koji koriste trotinet u 10 minuta promijeni istu kacigu. Što se tiče samog Zakona, mi ćemo sve uraditi proceduralno. Prema Zakonu, djeca od 14 godina mogu da voze trotinete, naša politika je da treba da bude 18 godina i iznad – smatra Knežić.
Ističe da je zloupotreba uvijek bilo i da tu oni ne mogu uticati. Knežić kaže da je već na početku poslat imejl svim onim koji prodaju kartice za električne trotinete da ih ne prodaju maloljetnim licima. On smatra da je prijeko potrebna edukacija za sve kada je u pitanju ova tema.
– U saradnji sa MUP Srpske, Agencijom za bezbjednost i Gradom uradićemo edukaciju o korištenju električnih trotineta. Biće takođe neki vid takmičenja tj pravilno korištenje trotineta gdje ćemo nagrađivati određene grupe. Na neki način da pokušamo stvoriti sliku o bezbjednosti. Da ljudi sami shvate kolika je potreba nošenja same kacige. Nama nije problem sada da kupimo 500 kaciga, ali ne možeš jednostavno to uraditi – zaključio je Knežić.
Iz MUP Republike Srpske za Srpskainfo su istakli da lakim ličnim električnim vozilima nije dozvoljeno prevoženje drugih osoba i da jedinice lokalne samouprave mogu posebnim aktom dozvoliti upotrebu lakih ličnih električnih vozila na određenim mestima, uz obavezu postavljanja saobraćajne signalizacije na tim mjestima.
– Novčanom kaznom od 100 КM do 300 КM kazniće se za prekršaj osoba koja koristi lako lično električno vozilo suprotno gore citiranim odredbama, a za ostale prekršaje osobe se sankcionišu kao pješaci odnosno kao vozači bicikla, u zavisnosti od klase ličnog električnog vozila. Identifikaciona potvrda za lako lično električno vozilo je dokument kojim se potvrđuju tehničke karakteristike lakog ličnog električnog vozila, identifikaciona naljepnica za lako lično električno vozilo je naljepnica koja se postavlja na lako lično – istakli su oni.
Zbog manjka edukacije, nezainteresovanosti Grada nakon što su došli trotineti, loših komentara sugrađana, pitanje je koliko će se prihvatiti sami trotineti kada se vrate na ulice Banjaluke.
Iz Grada Banjaluke muk
Otkad su počele da pljušte kazne za sugrađane, i otkad su počeli da se dešavaju prvi problemi, iz Grada Banjaluke na dva upita dobili smo samo jedan odgovor. Da se javimo kompaniji koja je vlasnik električnih trotineta.
Na drugo pitanje nismo dobili odgovor. Prema posljednjim informacijama koje su dali iz kompanije “BinBin”, Grad ih je užurbano doveo tokom Srpska opena.
Kad su došli prvi problemi, Grad se ograđuje od trotineta i “krivicu” svaljuje na kompaniju koja iznajmljuje trotinete. Kao da su oni sami sebi iznajmili prostor na javnoj površini.