“BH Pošte”: Ne nasjedajte na lažne poruke
Građani su posljednjih dana sve češće meta lažnih SMS-ova u kojima se, uz zloupotrebu naziva i logotipa “BH Pošte”, traže lični i bankovni podaci pod izgovorom dostave navodne pošiljke, navode iz “BH Pošte”, dodajući da je ovaj pokušaja prevare zabilježen u većem intenzitetu i protekle godine, u istom periodu.
Naime, kako navode iz “BH Pošte”, pojava sajber napada u kojem lica pokušavaju prevariti pojedince da otkriju osjetljive informacije, poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugih ličnih podataka (tzv. phishing) je problem sa kojim se naši građani susreću u sve većem broju i koji je u zadnje vrijeme kod nas intenziviran proliferacijom veb-šopinga.
Napadači se obično predstavljaju kao legitimne, pouzdane institucije poput banaka, državnih agencija ili kompanija – kako bi stvorili osjećaj hitnosti i podstakli žrtve da brzo reaguju, bez detaljnog pregleda poruke.
“‘BH Pošta’ je, kao poštanski operater, zajedno sa bankama i e-shop platformama u samom vrhu liste najranjivijih pravnih subjekata u smislu zloupotrebe imena i loga sa ciljem obmane i pridobijanja podataka njihovih korisnika. Svjesni potencijalnog rizika, prijetnju smo identifikovali u ranoj fazi i promptno poduzeli aktivnosti na ograničavanju i ublažavanju potencijalne štete”, navode oni.
Kako dodaju, iste sprovode u kontinuitetu, intenzivirano od 2022. godine, a odnose se na provjeru sigurnosti sistema i podataka korisnika, informisanje građana i podizanje svijesti o mogućnosti prevare te saradnju sa relevantnim institucijama.
“Počev od 2022. godine, redovno prijavljujemo pokušaje lažnog predstavljanja kao ‘BH Pošta’ Sarajevo Federalnoj upravi policije i MUP-u KS sa zahtjevom za poduzimanje potrebnih koraka kako bi se spriječila eventualna šteta građanima i preduzeću ‘BH Pošta’ Sarajevo. Pokušaji phishinga lažnim predstavljanjem trećih lica kao “BH Pošte” Sarajevo se dešavaju u kontinuitetu, sa periodima pojačanog obima i intenziteta, u kojima zaprimimo veći broj upita korisnika. Tada se obično radi o novom vidu prevare ili o novom načinu stupanja u kontakt sa korisnicima.
Posljednjih dana smo zaprimili veći broj upita vezanih za lažne SMS-ove u formi ‘obavijesti’ o dospijeću pošiljke, gdje se traže podaci o adresi, kako bi se navodna pošiljka ‘mogla isporučiti’, gdje se vidi da lica koja najvjerovatnije pokušavaju zloupotrijebiti bankovne podatke korisnika, koriste oficijelni naziv i logo ‘BH Pošte’ Sarajevo, kako bi izgledalo da je način na koji se vrše prevare i otuđenja legitiman način poslovanja ‘BH pošte’ Sarajevo”, navode oni.
Kako dodaju, drugi čest vid pokušaja prevare jesu lažni oglasi u kojima se nude “nepotraženi i izgubljeni paketi” na prodaju.
“Ovi oglasi uglavnom targetiraju korisnike društvenih mreža i mogu se javljati manjom ili većom frekvencijom na različitim pozicijama unutar Facebook, Instagram i TikTok platformi. Pored ovih, zabilježili smo i pokušaje prevare direktnim kontaktom korisnika veb-platformi za kupoprodaju te pozivom na prijavu za ‘novčane grantove’, ‘državne subvencije’ putem direktnih poruka na društvenim mrežama”, navode iz “BH Pošte”.
Iz “BH Pošte” apeluju još jednom na građane da budu na oprezu i da ne otvaraju lažne poruke ili linkove u njima te mole da budu svjesni mogućih prevara putem interneta.