Po kojim pravilima i koje struke je ovakvo izvođenje radova bezbjedno, logično, razumno?

Upitao je Centar za životnu sredinu, uz prilog fotografije trotoara ( naslovna slika) koji je rekonstruisan u Banjaluci.

– U pitanju je rekonstruisani trotoar u ulici Nikole Pašića, kod novoizgrađenog stambenog objekta. Ukoliko je ova rekostrukcija bila obaveza investitora, to i dalje nije izgovor za izostanak nadzora koji bi izvođenje radova na ovaj način spriječio. Ovakve stvari su nedopustive za jedan grad u 2025. godini, pogotovo Grad koji se makar nominalno diči inkluzivnošću – naveli su i dodali:

– Razumijemo nasljeđene probleme, ali ovo su primjeri na kojima se pokazuje koliko se razmišlja o čovjeku, građaninu, kada se gradi infrastrukura. Ovo je još jedan infrastrukturni figurativni šamar osobama sa invaliditetom, poteškoćama u kretanju, majkama sa djecom u kolicima, građanima! Jer svi u nekom trenutku života jesmo osobe sa poteškoćama u kretanju.

Ovakvi primjeri jesu primjeri jedne stare, zaostale i neprimjenjive saobraćajne paradigme u kombinaciji sa kapitalističkom paradigmom nekontrolisane tržišne stanogradnje – kombinaciji u kojoj je čovjek skrajnut zarad pustog stambenog kvadrata i pokušaja protočnosti automobila.

Po regulacionom planu, uz desnu ivicu trotoara planirana je zelena površina – zaključili su.

Na ove navode odmah je reagova gradonačelnik Banjaluke, Draško Stanivuković.

– Saglasan sam sa vašim stavom. Zaista je nedopustivo ovakvo izvođenje radova, ali i nedostojno našeg grada. Nadležne službe će odmah utvrditi razloge propusta i u skladu sa onim što struka nalaže, ovo popraviti.
U svakom slučaju hvala na ukazanom propustu – napisao je gradonačelnik Banjaluke.