U područjima sa više snijega na putevima zimi, postoji staro uvriježeno mišljenje kako su nedovoljno naduvane gume bolje za vožnju po snijegu jer gume tada ostvaruju veći kontakt s podlogom.

Iako to tehnički nije netačno (ponekad je korisno za lakše izvlačenje iz dubokog pijeska), zapravo nikada nije sigurno namjerno voziti s niskim pritiskom u gumama, pa tako niti po snijegu i niskim temperaturama.

Vožnja s nedovoljno naduvanim gumama zimi sa snježnim padavinama višestruko povećava vjerovatnoću sudara koji je povezan s gumama, pokazala je studija američke Nacionalne uprave za bezbjednost u saobraćaja na putevima. Dakle, samo pravilno naduvane gume bolje voze kroz snijeg, štede gorivo i ne manje važno – traju duže.

Automobilske gume većine modela automobila obično duvamo od 2 do 2,4 bara, a preporučenu brojku za vaš automobil, koja je obično istaknuta na naljepnici negdje na automobilu (obično na limu unutrašnje strane, ili okviru vrata), valja primjenjivati tokom cijele godine jer ne postoje različiti brojevi za ljeto ili zimu.

Međutim, spoljna temperatura ipak utiče na pritisak u gumama, pa ćete zato zimi kada stignu “minusi” trebati češće provjeravati i dopunjavati gume vazduhom nego u ljetnim mjesecima, a sve kako biste održali idealan pritisak koji je jedan od bitnijih faktora za bezbjednost vožnje.

Ljeti te potrebe nema jer se toplije molekule vazduha u gumi brže kreću i više se “sudaraju” jedna o drugu, podižući pritisak u gumama na traženi nivo. Kada temperatura padne, molekule vazduha usporavaju i “lijepe” međusobno što rezultira padom pritiska vazduha i potencijalno nedovoljno naduvanom gumom.

U praksi, mnogi proizvođači guma procjenjuju da gume gube 0,06 bara za svakih 10 stepeni pada spoljne temperature.

Isto tako dugotrajnije stajanje automobila na mjestu zimi obično vlasnika dočeka s djelimično izduvanim gumama.

Korisno: Ako vaš automobil ima sistem za nadzor pritiska u gumama, svjetleće upozorenje će se aktivirati padomv pritiska od najmanje 25 odsto. Ova “sitnica” je posebno korisna za praćenje pritiska u gumama po hladnom vremenu.

Ako nemate taj senzor, provjerite gume već nakon što je vaš automobil bio parkiran samo nekoliko sati (vožnja podiže temperaturu vazduha, a time i prisak vazduha u gumama) kako biste dobili što tačniju brojku gubitka u odnosu na propisanu.

Obavezno pritom provjerite preporučeni pritisak za prednje i zadnje gume, jer se obično prednje zbog mase motora ispod poklopca duvaju oko 0,2 bara više nego zadnje.

Potom brzo i čvrsto umetnite mjerač u ventil gume za tačno očitanje, a ako su vaše gume ispod preporučene brojke za vaš automobil, upotrijebite kompresor da ih naduvate dok ne dobijete željeno očitanje.

Najbolje je provjeravati gume jednom mjesečno, jer se kod slabije naduvanih guma s nižim bočnim profilom pad pritiska ne vidi uvijek “od oka” kao kod onih s višim profilom. Drugi znakovi da su vaše gume možda nedovoljno naduvane: volan podrhtava, ako je u pitanju samo jedna guma “vuče u stranu”, ili je potrebno “više ceste” kod kočenja. Prevencija je uvijek bolja od “liječenja”.