“NIKADA SE NE MOŽE PREDVIDJETI SVE” Vesić poručio da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ostavci Goran Vesić izjavio je večeras da odgovorne za tragediju u Novom Sadu treba tražiti među investitorima i projektantima, ali i onima koji su izvodili radove i vršili nadzor na rekonstrukciji željezničke stanice u tom gradu.
Vesić navodi da prema Zakonu o planiranju i izgradnji nadležni za izdavanje građevinskih dozvola ne ulaze u tehničku specifikaciju, već provjeravaju da li su ispunjeni svi uslovi, odnosno da li je ispoštovan zakon.
– To je uradilo ministarstvo i s te strane niko od mojih prethodnika ni na koji način nije mogao da bude uključen u projektovanje i izvođenje radova, jer to je posao investitora. U mom mandatu je izdat samo jedan dokument – konačni projekat za izvođenje radova, koji čak ni ne odobrava ministarstvo i odobren je kompletan projekat, što takođe nije u nadležnosti ministarstva – objasnio je Vesić u razgovoru za Juronjuz.
Na pitanje ko je odgovoran za izbor kompanija koje su radile na projektu, Vesić navodi konzorcijum kineskih kompanija – China Railway International Company i China Communications Construction Company.
– One su prema ugovoru iz 2017. godine izvođači radova, investitor je Infrastruktura željeznice Srbije, a finansijer je resorno ministarstvo. Prema tom ugovoru, oni biraju podizvođače – rekao je Vesić.
Konzorcijum kineskih kompanija izabran je 2017. na osnovu međudržavnog ugovora, a Vesić ističe da je China Railway International Company svjetski lider u izgradnji željezničke infrastrukture.
Kako dodaje, ”projektant nikada ne može predvidjeti sve, pogotovo kada su u pitanju stari objekti”.
– Kada izvođač, radeći na terenu, vidi da je situacija drugačija nego što je u projektu, on ima obavezu da zaustavi radove i obavijesti nadzor, a onda nadzor mora da pozove projektanta da se uradi dodatni projekat – kazao je Vesić.
Vesić ističe da Srbija nedovoljno održava javne objekte, ali da je posao Infrastrukture željeznice Srbije bio da nagleda rad Željezničke stanice u Novom Sadu još od 1964. kada je ona izgrađena.
Novosadska željeznička stanica je, prema njegovim riječima, trenutno zatvorena, a u toku je provjera kompletne statike cijelog objekta.
Zbog urušavanja nadstrešnice na Željezničkoj stanici u Novom Sadu 1. novembra poginulo je 14 osoba, a teško povrijeđeno još tri.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić podnio je u utorak ostavku na tu funkciju.