Šta se dešava sa Wizz Airom na banjalučkom aerodromu?
Wizz Air će povećati kapacitet na većini tržišta bivše Jugoslavije tokom predstojeće zimske sezone 2024/25, uprkos tekućim problemima sa flotom zbog prizemljenja aviona radi pregleda motora Pratt & Whitney.
Tokom predstojeće zime, koja traje od 27. oktobra do 29. marta 2025. godine, Wizz Air će obaviti 9.946 letova ka i sa tržišta bivše Jugoslavije. Niskobudžetni prevoznik će smanjiti svoje operacije za 7,3%, dok će imati 1.922.568 sjedišta na prodaju, što je pad od 13,9% u poređenju sa prošlom zimom.
Ovo smanjenje uglavnom je rezultat Wizz Air-ovih akcija na dva najveća tržišta u bivšoj Jugoslaviji – Makedonije i Srbije. Rast na ostalim tržištima prvenstveno je rezultat povećanja učestalosti na postojećim rutama ili korišćenja aviona sa većim kapacitetom. Do sada, aviokompanija je najavila samo jednu novu rutu iz regiona ove zime, između rimskog aerodroma Fiumicino i Sarajeva, koja kreće 29. oktobra.
Ove zime, Wizz Air će imati 171.108 manje sjedišta na svojim letovima iz Skoplja, smanjujući kapacitet za 20,1%, dok će Ohrid bilježiti pad od 16,7%, odnosno 11.826 manje sjedišta. U Beogradu, Wizz Air će smanjiti ukupni kapacitet tokom zimske sezone za 19,3%, uklanjajući 146.112 sjedišta sa tržišta, dok će u Nišu imati 51.024 manje sjedišta, što je smanjenje od 56,3% u odnosu na zimu 2023/24. U Ljubljani, sa jednom rutom manje nego prethodne zime, prevoznik će imati 38,6% manje kapaciteta na slovenačkom tržištu ili 14.962 manje sjedišta. Jedini drugi grad u bivšoj Jugoslaviji gdje će Wizz Air smanjiti svoje operacije je Banjaluka, sa skromnim padom od 2,4% u dostupnom kapacitetu ili 1.082 manje sjedišta.
S druge strane, Wizz Air će dodati najviše sjedišta u Sarajevu. Sa više letova na svojoj postojećoj liniji za Luton, kao i pokretanjem letova između Rima i glavnog grada Bosne i Hercegovine, kapacitet će porasti za 242,5%, sa dodatnih 52.120 sjedišta. Tuzla se takođe vraća rastu, sa dodatnim frekvencijama na mreži prevoznika iz tog grada, što rezultira povećanjem kapaciteta od 18,4%, odnosno dodatnih 14.334 sjedišta. U Podgorici će biti dodano 13.088 sjedišta, što predstavlja povećanje od 16%. Na kraju, budžetska aviokompanija će zabilježiti skroman rast na svojim operacijama u Prištini, sa dodatnih 4.022 sjedišta u odnosu na prošlu zimsku sezonu, ili povećanje od 1,7%.
U 2025. godini, Wizz Air očekuje da će 35 aviona biti prizemljeno zbog inspekcije motora, što će omogućiti povratak rasta, nakon gotovo nikakvog povećanja kapaciteta ove godine, što je rijetkost za glavnog niskobudžetnog prevoznika, koji se obično oslanja na širok rast kako bi održao prihode i profitabilnost.
“Pratt & Whitney je ciklus kroz koji moramo proći. Vjerovatno smo dotakli dno i situacija će se poboljšati. Nastaviće se vući još nekoliko godina. Želimo zanemariti ovaj problem i postaviti temelje u smislu osoblja i infrastrukture za budući rast. Ono što naučimo iz upravljanja biznisom je da je najvažnija vaša sposobnost prilagođavanja”, izjavio je prošle sedmice izvršni direktor Wizz Air-a, Jožef Varadi, prenosi portal Ex-Yu Aviation.
S druge strane, portal Zamaaero donosi da za banjalučki aerodrome idućeg ljeta dolaze bolji dani.
“Wizz Air je najavio povećanje u Banjaluci za iduću godinu. U ljeto 2024. kompanija je letjela po dva leta za Bazel i za Dortmund, tj. ukupno četiri sedmična leta. No, iduće godine planira povećati broj letova za 50% i letjeti na obje linije po tri leta sedmično. Jasno do ljetnog reda letenja je ostalo još pet i po mjeseci i svašta se nešto može promijeniti, pa čak i vratiti neka linija u Banjaluku. Kako god za sada su vijesti odlične”, navodi njihov analitičar.