Trivićeva potrošila 380.000 KM na kampanju – o porijeklu novca ni glasa, REZULTAT KATASTROFALAN
Jelena Trivić, predsjednica Narodnog fronta, već po ustaljenom obrascu, nakon svakog izbornog poraza u potpunosti izostavlja refleksiju na vlastite greške.
Takav obrazac ponašanja postao je posebno vidljiv u dva njena statusa na Fejsbuku, od kojih je jedan iz novembra 2022. nakon poraza na izborima za predsjednika Republike Srpske, a drugi je objavljen danas, poslije gubitka u trci za gradonačelnika Banjaluke.
U svom posljednjem statusu, nakon poraza na izborima za gradonačelnika Banjaluke, Trivićeva ponavlja tvrdnje da su druge političke opcije koristile daleko veće resurse od njenog tima, implicirajući da su novac i mediji odlučili ishod.
Iako Narodni front nije parlamentarna stranka, sama Trivićeva je prijavila da je na ove izbore potrošila 387.771,50 KM, od čega je 156.106,50 KM uloženo u medije.
Ovaj iznos nadmašuje čak i troškove parlamentarnih stranaka s dugotrajnijom prisutnošću u Republici Srpskoj, poput PDP-a, koji je na medije potrošio 140.567,37 KM.
– Druga dva politička bloka imala su daleko daleko veće resurse od nas, i materijalne, i ljudske i medijske – napisala je između ostalog Tivićeva u svom statusu.
Analiza njenih izjava, kao i predizbornih tvrdnji, otkriva nesrazmjer između očekivanja i stvarnosti.
Tokom kampanje, Trivićeva je tvrdila da vodi prema istraživanjima, ali prema preliminarnim rezultatima, osvojila je svega 13,10% glasova, dok je aktuelni gradonačelnik Draško Stanivuković zadržao podršku sa 49,69%.
Politička analitičarka Ivana Marić komentarisala je za Slobodnu Bosnu izborne rezultate, a za Trivićevu je rekla da je napravila klasičnu grešku.
– Trivić je napravila klasičnu grešku političara koji povjeruju da su glasovi koje dobiju kao kandidati većeg broja stranaka, ustvari njihovi glasovi – rekla je Marićeva.
U poređenju sa njenim statusom iz novembra 2022. godine, nakon gubitka predsjedničkih izbora, primjetna je ista matrica ponašanja.
Tada je za poraz optužila “simbiozu” između Stanivukovića i Dodika, uz tvrdnje o izbornim krađama i neregularnostima, što su teme koje se ponavljaju i u njenom aktuelnom političkom narativu. Bez obzira na to, oba statusa odražavaju neprihvatanja odgovornosti za loš rezultat i fokusiranje na vanjske faktore.
Medijska strategija koju koristi, iako značajna u finansijskom smislu, očigledno nije uspjela doprijeti do glasača na način na koji je Narodni front očekivao.
Iako priznaje da će analizirati svoje greške, postavlja se pitanje koliko će ta analiza biti iskrena i samokritična.