Raste prodaja “lade”
U Rusiji je u septembru prodato 41.489 putničkih i lakih dostavnih vozila marke “lada”, što je za 14,5 odsto više nego u toku istog mjeseca prošle godine i za 8,6 odsto više nego u avgusta ove godine.
“Lada” je za prvih devet mjeseci prodala 334.979 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je za 38,1 odsto više nego u istom periodu lane.
Model “granta” je i dalje najtraženiji. Od početka godine prodato je 155.708 primjeraka, od toga je u septembru prodato 17.832 automobila ili za 6,8 odsto više nego prethodnog mjeseca. Na primjer, u Italiji je u septembru i dalje bio najprodavaniji model “fiat panda” sa 7.030 naplaćenih primjeraka, ili “lada granta” je osvojila 10.802 kupca više od “pande”, koja je godinama najpopularniji automobil na Apeninima, inače jednom od tri najveća tržišta Evropske unije.
Poslije “grante”, “vesta” je bila najuspješnija. U septembru su prodata 12.014 vozila, dok je od početka godine, nove vlasnike dobilo 96.209 primjeraka “veste”. U Italiji je u septembru na drugom mjestu bio jedan uvozni auto, “dačija sandero” sa 4.131 prodatim primjerkom, ili “lada vesta” je osvojila skoro tri puta više kupaca za 30 dana.
“Lada niva” ima stabilne pozicije i pravu armiju obožavalaca praktično od predstavljanja 1977. godine. Pouzdani terenac, pokazao je u praksi da je sposoban da savlada teže prepreke i od višestruko skupljih vozila iste namjene. U septembru su prodata 4.352 primjerka verzije “legend”, što je za 17 odsto više nego u avgustu, a od početka godine plasiran je na ruskom tržištu 35.051 primjerak, što je za 22,9 odsto bolje nego u istom periodu prošle godine. Verzija “niva travel” je za devet mjeseci osvojila 38.047 kupaca, što je rast od 11,1 odsto u odnosu na isti period prošle godine. U septembru su prodata 4.304 primjerka, što je rast od 2,9 odsto u odnosu na avgust, piše RT Balkan.
U narednom periodu, rukovodioci “Lade” očekuju dalji rast prodaje, a procjene zasnivaju na novim modelima. Navode, da će nedavno predstavljeni model “e-largus”, biti prodat u 50.000 primjeraka do kraja godine.
Elektromobil ima litijum-jonske akumulatore, koji su razvijeni i proizvedeni u Rusiji, a kupcima su ponuđena dva paketa, manji, kapaciteta od 45,7 kvč i veći od 61 kvč.
Elektromotor razvija 120 kilovata, to jest 163 ks. E-largus ubrzava od 0-100 km/č za 9,5 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 145 km/č. Postoje dvije karoserijske varijante, putnička sa pet sjedišta i prtljažnikom zapremine od 560 litara i dostavna, sa prtljažnikom od 2.540 litara. Cijena vozila je 2,99 miliona rubalja ili oko 29 900 evra. Počela je prodaja i luksuznog modela lada aura, o kom je već bilo riječi.
Uspjehe bilježi i povratnik, “moskvič”. Od početka godine prodali su 15.500 vozila, od toga u septembru su naplatili 2.300 automobila. Nove modele najavljuje i proizvođač ekskluzivnih automobila, “Aurus”.
Direktor kompanije Andrej Pankov je objelodanio, da će novitet biti dug oko pet metara i pripadaće segmentu E, kao i “be-em-ve” serije 5 i “mercedes” e klase. Po ustaljenom principu, tehnička osnova je skuplji model “senat”, što znači da će ogibljenje imati isti koncept, naprijed je četvorostruka veza, pozadi je petostruko vezana integralna osovina.
Pogon je na četiri točka, a automatski mjenjač imaće osam stepeni prenosa. U osnovnom modelu biće redni četvorocilindrični motor od 2,189 litara radne zapremine, koji razvija 245 ks i 400 Nm. Novi model proizvodiće u Sankt Peterburgu.
Za razliku od većine proizvođača automobila iz Evropske unije, koji bilježe pad prodaje i od 33 odsto, smanjuju broj modela u proizvodnom programu i nemaju jasan plan razvoja, ruski proizvođači bilježe stalni rast prodaje i redovno uvode nove modele u proizvodni program. Ako bi tržišni uslovi bili pošteniji, sigurno da bi “Lada” i “Aurus”, bili još uspješniji.