Šta o saobraćajnoj REVOLUCIJI u Banjaluci kažu BOJAN i BOJAN
Iznenađujuće i u skladu sa kratkim vremenskim periodom od implementacije jednosmjernog saobraćaja i puštanje u rad kružne raskrsnice imamo veoma pozitivne pomake.
Rekao je ovo gradski menadžer Bojan Kresojević komentarišući novi režim saobraćaja u Banjaluci gostujući u Jutarnjem programu RTRS.
Kresojević smatra da je trenutno najveći najveći izazov u gradskom saobraćaju predstavljaju Zapadni i Istočni tranzit što, kako navodi, upućuje na činjenicu da je saobraćaj u centru grada dostigao više od očekivanog.
-Takođe, očekujemo na proljeće sa promjenom vremenskih uslova i kada se prilagode vozači imati puni potencijal novog ražima saobraćaja. Ali, ono što važno u ovom trenutku jeste činjenica da su investicije bile opravdane, te da Banjaluka uz ljepši izgled dobija i funkcionalniji saobraćaj – istakao je Kresojević, prenosi Insajder.
Kada su u pitanju negativne kritike, Kresojević smatra da se radi o dežurim kritičarima, a uglavnom su to SNSD-ovi aktivisti i koji su do izražaja došli tokom početnog perioda uspostavljanja novog režima saobraćaja, budući da su njihove namjere da sve ono što je pozitivno predstave negativnim, a sve u namjeri da onemoguće javnost da kreira vlastiti stav.
-Ali, budući da u saobraćaju u centru grada učestvuju gotovo svi građani Banjaluke, jasno je da oni uvidjeli pozitivne pomake. Prepoznata je dobra namjera i pozitivni efekti ovog projekta i vidljivo je da u ovom trenutku nema argumenata da se bude protiv ideje novog saobraćajnog koncepta – istakao je Kresojević.
Gradski mendžer je takođe istakao da je netačna tvrdnja o da investicije koje se odnose na projekat kružne raskrsnice imaju veze sa kratkoročnim kreditom
-Ovi projekti se finansiraju iz kredita za kapitalne investicije koje već imamo u budžetu Grada koji je dio integralnog projekta mosta u Docu, budući da gradnja tog mosta ne bi mogla ostvariti maksimum bez odgovarajućih prilaznih saobraćajnica do samog mosta. Realizacija projekta tog mosta je u toku, a u toku je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa – objasnio je Kresojević dodavši da se kratkoročni kredit odnosi na socijalna davanja, na Dom zdravlja itd.
On je podsjetio na izjavu predsjednika Skupštine grada Ljuba Ninkovića koji tvrdi da za plate radnika Doma zdravlja nije odgovorna Gradska uprava.
-Ukoliko predsjednik Skupštine zaista stoji iza tog stava, prihvatam onda stanovište da nama kredit ne treba. Takođe, ukoliko nisu potrebna sredstva za socijalna davanja, za plaćanje milion maraka za električnu energiju, za isplatu dijela plata zaposlenima u Centru za socijalni rad i Centru za predškolsko vaspitanje, a zaposleni u ovim institucijama koji su bili na bolovanju preko trideset dana nisu dobili plate itd. Dakle, sredstva za socijalna davanja nisu u adekvatnom iznosu bila planirana u budžetu i zato je neophodan rebalans budžeta i kredit – poručio je Kresojević i naglasio još jednom da je iznos koji je planiran u osnovnom budžetu zapravo prijedlog koji je dao Centra za socijalni rad, a koji nije bilo moguće preciznije predvidjeti zbog porasta broja korisnika, promjena u prosječnoj plati itd.
-Sigurno ne stoji činjenica da je su potrebna sredstva bila u budžetu, te da su ista upotrebljena za nešto dugo – poručio je Kresojević.
SNSD-ov odbornik u Skupštini grada Banjaluka Bojan Pećanac pak tvrdi da Banjaluka nema problema ukoliko je najveći problem saobraćaj, naglasivši dalje da je iz medija saznao za kružnu raskrsnicu kod Kastela.
-Raskrsnica nije bila planirana u budžetu grada. A, jednosmjerna revolucija će nas koštati blizu četiri miliona. I to, ukoliko uzmemo u obzir 500 hiljada maraka za implementaciju jednosmjernog saobraćana, zatim milion i 300 hiljada maraka za saobraćajnicu kod Kastela i planiran je milion i 200 hiljada maraka za unutrašnjost. Srušena je Krajiška kuća u koju je prije četiri godine uloženo oko pola miliona, kojoj je dalje biti dodijeljena prvo privremena, a zatim trajna lokacija i novi trajni objeka – rekao je Pećanac.
On je istakao da je saobraćaj malo bolji sada nego na početku, kada je kako tvrdi, bio totalni kolaps.
Odbornik SNSD-a dotakao se i isplate plata radnicima Doma zdravlja i drugih socijalnih davanja o kojima se proteklih dana govorilo ustvrdivši da će isplate sigurno biti realizovane.
-I ranije je na kraju godine nedostajalo sredstava za isplate plata radnicima koji su bili na bolovanjima i da su u tim slučajevima prebacivana sredstva sa stavki koje su imale višak i tako su se sredstva isplaćivala. Ali, po prvi put ove godine se to nije uradilo zato što je to politički interes da dođemo u ovu situaciju da se sredstva ne isplate. Nekih stvari nije bilo u budžetu, ali su rađene – rekao je Pećanac, prenosi Insajder.
On je dalje napomenuo da je načelnica Šljivar odbornicima rekla da je Grad od svih javnih ustanova tražio prijedloge.
-Direkotori javnih ustanova tvrde da nije bilo poziva iz Grada za prijedloge kako da se izjasne oko prvog rebalansa. Da su pozivi bili upoćeni do ovih stvari sigurno ne bi ni došlo – istakao je Pećanac.
Gradski mendžer Bojan Kresojević smatra da je svima u Banjaluci jasno da SNSD ima za cilj da Banjaluka stane, a sve u namjeri da gradonačelnik draško Stanivuković i gradska administracija izgube kredibilitet kod građana.
-Dovoljno je sjetiti se da je rebalans budžeta 2021. godine usvojen bez SNSD-a, a da je prošle godine posljednjeg dana u godini usvojen rebalans. Tako se i ove godine čeka posljednji radni dan za usvojanje budžeta. SNSD čeka zadnji dan, jer tako neće ostati nijedan dan za trošenje sredstava namijenjenih za tu godinu – objasnio je Kresojević.
On je naglasio da je u pitanju ideja da se blokira Grad i da se organizuju protesti na kojima bi se optužila Uprava grada za “neurađeno”.
-To je fundament. A, onda kada želite nešto da uradite onda kažu kako to nije planirano, odnosno, nije bilo na Skupštini. Mi svoje projekte moramo usklađivati sa potrebama građana, ali i za šta već postoji osnova. Kao što je slučaj sa kružnom raskrsnicom za koju je postojala osnova i zato se o tome nije ni diskutovalo – objasnio je Kresnojević.
Gradski menadžer je istakao da je utrošnih 4 miliona za novi režim saobraćaja deset puta manje nego za garažu na Paprikovcu koja se gradi duže od mandata aktuelnog gradonačelnika, od tri godine, za koje vrijeme je napravljena saobraćajna revolucija, dok za 42 miliona nije se još uvijek dobilo ništa kada je u pitanju parking garaža.
Kresojević je naveo da je pripremio informaciju o neradu Skupštine grada koja je dostavljena Skupštini grada, ali koja se nije našla na dnevnom redu.