Agencija iz Travnika nabavlja avio karte za Narodnu skupštinu Srpske
Turistička agencija iz Travnika pristala je da rezerviše i prodaje avionske karte Narodnoj skupštini Republike Srpske uz zaradu od samo jednog feninga po karti. Doduše, bez uračunatog PDV.
To je objavljeno u Odluci o izboru najpovoljnijeg ponuđača, a radi se o agenciji „Ventura travel agency“ d.o.o Travnik, jedinica Sarajevo.
Javna nabavka usluge rezervacije i prodaje avio karata, putem konkurentskog zahtjeva, pokrenuta je Odlukom od 16. juna sa procijenjenom vrijednosti nabavke 40.000 KM, bez PDV.
Blagovremeno su pristigle tri ponude. Pomenuta agencija je istakla vrijednost ponude od 50 KM bez PDV, koliko je ponudila i agencija „Travel plan“ d.o.o. Banjaluka.
Agencija „ARS tours“ iz Banjaluke je za istu nabavku tražila čak 1.709,40 KM.
Tenderska komisija je analizom utvrdila da su sve tri ponude prihvatljive jer ispunjavaju sve zahtjeve iz tenderske dokumentacije. Nakon toga je 3. jula održana e-aukcija koja je počela u 11 časova i završena tačno 10 minuta kasnije. Na njoj su se sva tri ponuđača takmičila ko će da ponudi najnižu cijenu, a time i da pobijedi.
Konačan poredak je bio takav da je „Ventura“ ponudila 0,01 KM, „Travel plan“ pet KM, a „Ars“ 5,11 KM, bez uključenog PDV.
Iz „Ventura travel agency“ potvrđuju da je aukcija na portalu javnih nabavki završena sa njihovom cijenom 0,01 po avionskoj karti, uz napomenu da je to posljednja prihvatljiva najniža cijena. Priznaju da su tu cijenu ponudili iz drugih razloga, a ne da bi zaradili na kartama.
– S obzirom da imamo do sada aktivnih ugovora sa istom cijenom, gdje pored toga što imamo bolji status kod avio kompanija kao distributer avio karata, ostvarujući benefit kroz razne bodove i povlastice pri izdavanju preostalih avio karata te veći godišnji promet od „prodaje“ avio karata, nemamo direktne finansijske koristi, ali imamo koristi kroz druge vidove kao što je upgrade određene klase koju uredno naplatimo i gdje ostvarimo veću finansijsku korist, a koju klijenti koriste. Sve to u cilju zadržavanja statusa kod IATA-e, Galilea, Amadeusa, sistema za rezervaciju i prodaju avio karata, naše svakodnevno poslovanje se ne zasniva na prodaji avio karata, već od dodatnih usluga koje smo smo već naveli. Samim tim kroz veći promet ostvarimo bolje uslove kod dobavljača (avio kompanije) kroz pomenuto – kaže za Srpskainfo menadžer prodaje ove agencije, Adnan Terzić.
Damjan Ožegović, saradnik za pravne poslove u Transparensi internešenel BiH, kaže da se u sličnim situacijama može raditi o nekoliko „skrivenih“ stvari.
– Ne znam ni koja je agencija ni koji postupak konkretno. Ali, teoretski je moguće da oni pokušavaju na taj način samo da uđu na tržište, kako bi kasnije mogli da konkurišu, zato što se u postupcima javnih nabavki može ostaviti uslov “prethodno iskustvo učešća na tenderima u određenom iznosu”. Kada se radi o okvirnom sporazumu, moguće je da dođe do manipulacija, ali ne mora da znači. Dakle, kod okvirnih sporazuma, sporazum se završava kada se istroši sav dogovoreni iznos, ili kada se izvrše sve dogovorene usluge. Znači, može se nešto fiktivno prikazati kao da je izvršeno. To je jedna od opcija – objašnjava Ožegović za Srpskainfo.