Većina dionica magistralnog puta koji povezuje Banjaluku sa Teslićem je u katastrofalnom stanju, od toga da je drveće povilo svoje grane na put pa do odrona kamenja, što građanima koji putuju svaki dan ovom relacijom, ali i drugim učesnicima u saobraćaju, otežava vožnju, pišu Nezavisne.

Naime, ovim putem svaki dan putuje veliki broj stanovnika kako na posao tako i djece u školu, a s obzirom na to da ovaj put prolazi kroz čak tri opštine, situacija je krajnje alarmantna.

Problemi nastaju odmah na izlazu iz Banjaluke, najvećeg grada Srpske, odnosno kada se krene prema Čelincu, jer je u određenim dijelovima trava veoma visoka, a drveće koje je povilo grane na put smanjuje vidljivost vozačima.

Idući prema Kotor Varošu, vozačima je u određenim dijelovima preglednost puta smanjena na minimum, a ubjedljivo najkritičnija situacija je preko Borja.

Prema riječima vozača koji svaki dan prolaze preko ovog prevoja, stanje je haotično te je, kako kažu, potrebno da se preduzeća koja su nadležna za ove dionice uključe u njeno održavanje.

Dragan S., jedan je od mnogobrojnih vozača koji na posao putuje svaki dan iz Teslića u Banjaluku, rekao je za “Nezavisne novine” da je dio magistralnog puta preko Borja u veoma lošem stanju.

“Svaki dan putujem tim putem, a otkako je drveće olistalo, samo jednom do sada sam vidio mašine kako sređuju granje koje se nadvilo na put”, rekao je ovaj Teslićanin.

Prema njegovim riječima, jasno mu je da su na to uticali i vremenski uslovi koji su bili loši, ali baš zbog toga potrebno je veće angažovanje nadležnih u vezi s ovim problemom.

“Veliki problem, pored granja, predstavljaju i odroni koji su veoma česti na ovoj dionici puta. To nisu oni veliki odroni, nego manje kamenje koje pada direktno na put, te ako vozite malo brže i naletite na njih, pitanje je hoćete li uopšte ostati živi”, rekao je on.

Da je preko Borja teško voziti, potvrđuju i stanovnici MZ Maslovare, jer kritično stanje preko Borja kreće kada se krene iz tog mjesta prema Tesliću.

Prema njihovim riječima, ovom dionicom puta teško je voziti kako ljeti tako i zimi.

Naime, zbog nadmorske visine na kojoj se nalazi ovaj prevoj, snijeg zimi pravi velike probleme, ali kako mještani kažu, na to su navikli.

“Nama je veći problem ovuda prolaziti ljeti zbog granja koje je bukvalno na putu. Takođe, s obzirom na to da je sve okolo šuma, česte pojave su divlje životinje koje iskaču na put”, rekao je jedan od stanovnika Maslovara, koji često koristi ovu putnu komunikaciju.

Kako ističe, nadležna preduzeća koja treba da uređuju ovaj put to ne rade kako treba, odnosno ne rade dovoljno.

“S obzirom na vegetaciju drveća koje imamo u ovom dijelu, ali i kišno vrijeme koje je uticalo na rast trave, i svega oko puta mislim da je potrebno bar jednom sedmično ili jednom u dvije sedmice održavanje ove dionice”, rekao je ovaj nezadovoljni mještanin.

Kako navode iz “Puteva RS”, nadležno preduzeće za održavanje ove dionice puta Obodnik – Klupe, preko Maslovara, odnosno dio koji saobraća preko Borja je “MG Mind” Mrkonjić Grad.

“Održavanje puteva radi se u skladu sa mjesečnim planovima, potrebama i raspoloživim finansijskim sredstvima. U slučaju nepredviđenih okolnosti, izvođač je obavezan da otkloni neposredne smetnje i opasnosti po bezbjednost saobraćaja na putevima te prohodnost puteva”, navode oni, dodajući da je njihov glavni cilj osiguravanje uslova za bezbjedno odvijanje saobraćaja.

“Nezavisne novine”, iako su uputile pitanja, nisu dobile odgovor od “MG Minda” o održavanju puta.