Kako mladi, odnosno tzv. generacija Z zamišlja svoju buduću mobilnost? Ako je suditi po njima, automobil im nije visoko na listi prioriteta. Mlađi ljudi su skloniji drugim vrstama prevoza, javnom saobraćaju i biciklima, na primjer. To pokazuje istraživanje konsultantske firme McKinsey.

U tu svrhu 4000 ljudi u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji je upitano kako trenutno putuju i koje vrste mobilnosti žele da koriste u budućnosti.

Uočio se jasan trend: što su ispitanici mlađi, to ređe poseduju vozilo. Dok je među starijima od 45 godina i dalje 77 posto vlasnika automobila, kod mlađih od 30 godina samo je 42 posto vlasnika automobila. Međutim, drugi oblici mobilnosti poput javnog prevoza (20 posto) puno su popularniji nego kod starije generacije.

Samo devet posto ispitanih starijih od 45 godina reklo je da koriste autobus i voz. Malo koga bi ove brojke trebalo da iznenade, uostalom, mnogi mladi ljudi zbog školovanja ili studija ne mogu da si priušte spostveni automobil. Međutim, to se mijenja s godinama, prenosi Revija HAK.

Studija McKinseyja je posebno fokusirana na generaciju Z, odnosno ljude rođene između 1995. i 2010. godine – 32 odsto ispitanika navodi da u budućnosti žele više da voze svoj automobil. S druge strane, 31 odsto želi da smanji upotrebu automobila.

Zajednička mobilnost, tj. taksi, dijeljenje automobila i usluge vožnje kao što su Uber, FreeNow i Bolt, takođe su vrlo popularne. Favoriti generacije Z su javni prevoz (43 posto) i mikromobilnost, odnosno bicikli i elektroautomobili. Naravno, uvijek ostaje i pitanja mjesta gdje živite. Ako ste u ruralnoj sredini teško ćete do gradskih centara električnim romobilom, bili mladi ili stari.